Schilders vertellen positieve verhalen over het bedrijf aan klanten

Communicatie hoort in je gereedschapskist

In januari ’17 verzorgden wij bij Schildersbedrijf Noom voor alle medewerkers een training: ‘Communicatie hoort in je gereedschapskist’ met het Ambassadeurs model van de Training Factory als uitgangspunt. We spraken met de mannen over de kernwaarden van de organisatie: Kwaliteit, betrokken en transparant. En over waarom deze zo belangrijk zijn voor het bedrijf. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt over hoe je communiceert met elkaar en met klanten.

Schilders vertellen positieve verhalen over het bedrijf aan klanten

Afgelopen week sprak ik directeur Johan Noom van het schildersbedrijf. Ik vroeg hem hoe het gaat in het bedrijf en of hij de effecten van de training merkt op de werkvloer. Johan geeft aan, dat hij van klanten hoort, dat zijn medewerkers positief zijn over het schildersbedrijf als ze bij klanten zijn. En dat ze aangeven dat ze graag voor Schildersbedrijf Noom werken. Dat stemt Johan ook positief uiteraard.
“Voor de rest merken we, dat de medewerkers elkaar wat beter weten te vinden. Ze bespreken zaken met elkaar. Het feit, dat tijdens de training is besproken wat we willen uitstralen en hoe je met elkaar communiceert, zorgt ervoor, dat, als het nodig is, je de mensen hier op kunt aanspreken. In de zin van: “Hé daar hebben we het met elkaar over gehad, weet je nog”. Transparantie is voor ons in het bedrijf namelijk heel belangrijk.”

Medewerkers scherp houden

“De training heeft bijgedragen aan de ontwikkeling. En daarnaast is het belangrijk om zelf als directie aandacht te blijven geven aan de communicatie van de medewerkers, door ze aan te spreken en ze af en toe te herinneren aan wat we samen afgesproken hebben.”

Ambassadeurs model de Training Factory

Meer informatie over hoe u van uw medewerkers ambassadeurs maakt leest u in het ambassadeursmodel van De TrainingFactory.

Binnenkort organiseren wij een Factorysessie samen met Heidi Laban van Flexschilder.nl, waarin we uitleggen hoe u ambassadeurs van uw medewerkers maakt en waarom dat zo belangrijk is.
Meer info vindt u hier: ‘Communicatie in de bouw’.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *