10 tips voor medewerker-communicatie

E-book

Binnenkort brengen wij ons vernieuwde E-book uit: ‘Maak je medewerkers ambassadeurs van je organisatie’. Hierin gaan we dieper in op de vraag die jou bezig houdt, namelijk: ‘Hoe krijg ik mijn medewerkers mee in wat ik voor ogen heb met de organisatie?’. En ook ‘Hoe zorg ik dat mijn medewerkers de gedroomde ambassadeurs van mijn organisatie zijn?’. Medewerker-communicatie is hierbij van groot belang.

10 Tips voor medewerker-communicatie

Hieronder geven we je alvast tien tips uit het e-book. Het zijn tien praktische tips die je kunnen helpen om je medewerker-communicatie aan te scherpen:

1. Luister meer naar je medewerker en praat minder zelf.
2. Neem ook de tijd voor de medewerker.
3. Zeg eens vaker: hoe kan ik je helpen?
4. Maak de verhouding positieve versus negatieve feedback 4:1 naar jouw medewerker.
5. Let meer op je lichaamstaal, de medewerker leest jouw taal feilloos.
6. Houd je doel voor ogen, je medewerker houdt van duidelijkheid.
7. Verander eens van perspectief, leer omdenken in de wijze van je medewerker.
8. Zet je eigen trots een keer opzij, wees trots op je medewerker.
9. Vergeet nooit te lachen, je medewerker ziet je zo veel liever.
10. En kijk naar de talenten van je medewerker i.p.v. naar zijn tekortkomingen.

Factorysessie ‘Communicatie in de bouw’

Op 24 oktober 2017 organiseren wij een Factorysessie ‘Communicatie in de bouw’. Dit doen we samen met Heidi Laban van Flexschilder.nl. We gaan de dialoog aan over hoe jij jouw medewerkers ambassadeur van je bedrijf kunt maken. Klik hier voor meer info.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *