Ontwikkelen van kernwaarden van RheiGroup

Bedrijfsnaam                 RheiGroup
Contactpersoon           
 Ruud van Lakwijk
Titel van het traject      Ontwikkelen van organisatie kernwaarden.

Vraagstuk

‘Wij konden het ‘verhaal’ achter ons bedrijf niet goed onder woorden brengen. Denk aan het ‘waarom’, het ‘hoe’ en het ‘wat’ van RheiGroup. Daar hadden we onder meer last van bij onze netwerk- en acquisitieactiviteiten.’ Aldus Ruud van Lakwijk van de RheiGroup.

Onze aanpak

De TrainingFactory heeft samen met directie en alle medewerkers de kernwaarden van RheiGroup benoemd. En vervolgens beschreven wat er in hoofdlijnen mee bedoeld wordt. Met een kleine werkgroep, werkten we deze verder uit en ontwikkelden het missiestatement van RheiGroup en een nieuwe pay-off bij het logo.

Het resultaat

Vier nader omschreven en ingevulde kernwaarden, een missiestatement die ingaat op het waarom, het hoe en het wat van RheiGroup en een nieuwe pay-off bij het logo. RheiGroup verwerkt een en ander in de huisstijl, website en andere uitingen.

Quotes

“Ik heb deTF ervaren als een warme club die zorgt dat de juiste gevoelens los komen en voor de juiste eye-openers.”

“Ik vind ze ook heel open, in zowel houding als gedrag – vriendelijk en zeer hartelijke ontvangst in het Zeeuws-Vlaamse.”

“Het is een plezierig en leuk, maar vooral inspirerend traject geweest, een hoog EQ bij DTF werkt prettig in de groep.”

“Vooral de associatie met beelden bij kernwaarden was bijzonder en geeft direct essentie weer.”

“Wij hebben kernwaarden niet als doel ingezet maar als middel om tot ons verhaal te komen. Het resultaat is, dat wij nu vol trots ons verhaal ook helder kunnen vertellen.”